چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

آیا مایلید که احساس سلامت و ظاهری از نظر جسمی و ذهنی سالم داشته باشید؟در اینجا گام هایی برای کمک به شما به این منظور است.

1. آب بنوشید:
نوشیدن آب به شما در طول روز انرژی می دهد و آب همچنین پوست شما را شاداب می کند بنابراین نوشیدن 8 فنجان آب در روز برای سلامتی شما عالی است.

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

2. از هرم غذایی پیروی کنید:
شما به پیروری از هرم غذایی نیاز دارید و باید 6 بار یا بیشتر از نان و غلات 2-5 وعده میوه و سبزیجات 2 وعده لبنیات و گوشت و باید چیزهایی که توصیه شده را مصرف کنید این کار شما را از اینکه در هر وعده ویتامین های مورد نیازتان را گرفته اید مطمئن میکند می توانید از چربی و روغن و شیرینیجات گاهی اوقات استفاده کنید.

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

3. خواب کافی داشته باشید:
از اینکه 8 ساعت در روز میخوابید مطمئن باشید اگر سنی کمتر از 13 سال دارید هر شب 10-11 ساعت بخوابید و در غیر اینصورت شما عملکرد ذهنی و فیزیکی خوبی در طول روز نخواهی داشت.

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

4. از موهای خود مراقبت کنید:
شستن موهای شما به نوع موی شما نیاز دارد، اگر موی شماخیلی چرب است هر روز بشورید اما اگر خشک است آن را یک در میان بشورید بنابراین شما شوره سر نخواهی داشت اگر موهای شما بعد از شستو شو فرفری است و شما زمان کافی برای صاف کردن آن و یا پول کافی برای خرید دستگاه صاف کن ندارید بنابراین شما باید از شامپوی خشک کننده استفاده کنید حداقل دوبار شانه کردن مو برای کمک وتوزیع روغن طبیعی در سر مهم است.

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

5. لباس تمیز بپوشید:
پوشیدن لباس برای بدن و بوی بد ندادن و عرق نکردن بسیار مهم است.

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

6. تمیز باشد:
حداقل یک بار در روز حمام کنید و پوست خود را برای تمیز نگه داشتن 2 بار در روز بشورید.

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

7. مسواک زدن: دو بار در روز مسواک بزنید و از دهان شویی و نخ دندان استفاده کنید.

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

چگونه سلامتی ذهنی و جسمی داشته باشیم

8. مطالعه: حداقل یک روز در هفته مطالعه کنید مخصوصا در آخر هفته و ایام تابستان زمانیکه در مدرسه نیستید و این ایده ای خوبی است که هر شب حداقل 20 دقیقه مطالعه کنید شما نیاد 500 صفحه رمان بخوانید مطلب مورد علاقتان مانند مجله یا اخبار بخوانید که مغز شما را سالم نگه دارد.
9. ورزش کنید: یک ورزش تکراری روزانه برای ذهن خود حتی بهتر از ورزش برای بدن انجام دهید.
10. آرامش: از اینکه هر روز برای خود زمانی را صرف می کنید اطمینان حاصل کنید از این زمان برای بکار بستن تکنیک های آرامش برای پاک کردن ذهن خود از استرس وخستگی در طول روز استفاده کنید.

منبع
https://www.wikihow.com/Be-Mentally-and-Physically-Healthy

مترجم  شادی تائب

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *